مدیر پرستاری:عیسی نژاد منساری
شرح وظایف مدیر پرستاری دانشکده:
حیطه سیاستگذاری
- سیاستگذاری امور پرستاری در راستای سیاست های کلان وزارت متبوع و اهداف دانشگاه
- سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه های پرستاری گسترش بهداشت جامعه (مانند مراکز ارائه مراقبت پرستاری در منزل و نظایر آن)
- سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه های پرستاری سالمندی
- سیاستگذاری، اجرا و نظارت بر برنامه صدور پروانه صلاحیّت حرفه ای پرستاری
حیطه نیروی انسانی
- برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی پرستاری در سطح دانشگاه و اتخاذ سیاست های مناسب در تأمین، توزیع، برآورد، نگهداشت و توانمندسازی نیروی انسانی پرستاری در قالب طرح لایحه پرستاری، استخدام، قرارداد و نظایر آن
- مدیریت نقل و انتقالات و بازنشستگی نیروی انسانی کادر پرستاری بر اساس قوانین کشوری و دستورالعمل های موجود دانشگاه
حیطه هدایت و رهبری
- تعیین اهداف، استراتژی ها، برنامه های عملیاتی، تدوین و بازنگری فرآیندهای مدیریت پرستاری در حوزه ریاست دانشگاه
- تعیین خط مشی و ارائه راهکار جهت تحقق اهداف کلان مدیریت پرستاری در حوزه ریاست دانشگاه
- تشکیل، هدایت و رهبری گروه های کارشناسی بر اساس وظایف و مأموریت های محوله در مدیریت پرستاری دانشگاه
- هدایت، رهبری و توانمندسازی مدیران پایه (سرپرستاران)، میانی (سوپروایزران) و ارشد پرستاری (مدیران خدمات پرستاری بیمارستان) در امور مربوطه
- برنامه ریزی و نظارت جهت ارتقاء کیفی و استاندارد سازی مستمر شاخص های ساختاری، فرآیندی و برآیندی خدمات پرستاری در سه سطح پیشگیری، مراقبت و بازتوانی در مراکز تابعه با تأکید بر رعایت حقوق، تأمین ایمنی و حفظ حریم مددجویان
- برنامه ریزی و نظارت بر ارائه خدمات پرستاری مراکز درمانی تابعه
- برنامه ریزی، هدایت و رهبری فعالیّت های آموزش و توانمندسازی کادر پرستاری
- برنامه ریزی و نظارت در خصوص اجرا و استقرار برنامه آموزش همگانی و بیماران (آموزش سلامت به مددجویان) در مراکز تابعه
- همکاری در ارزیابی محورهای عملکردی پرستاری واحدها و رتبه بندی بیمارستان های تابعه دانشگاه بر اساس شاخص های اعتباربخشی ملی
- برنامه ریزی، پیشنهاد، ارائه راهکار و اتخاذ تدابیر اجرایی جهت تأمین نیازهای رفاهی و انگیزشی شغلی کارکنان پرستاری و رسیدگی به شکایات حرفه ای و اداری کارکنان
- همکاری در بازنگری و اجرای ضوابط، مقررات و آیین نامه های حرفه ای کادر پرستاری
- برنامه ریزی، اجرا و پایش دستورالعمل ها و بسته های مراقبتی ابلاغی وزارت متبوع مانند مراقبت موردی، مراقبت در منزل، صلاحیّت حرفه ای، شرح وظایف کادر پرستاری
- برنامه ریزی و نظارت در خصوص اجرا و بکارگیری نتایج پژوهش های کاربردی در حیطه پرستاری و تقویت رویکرد مبتنی بر شواهد در ارائه خدمات پرستاری
- همکاری متقابل با دانشکده پرستاری و مامائی در آموزش دانشجویان پرستاری و کادر پرستاری
- همکاری متقابل با انجمن های صنفی و علمی پرستاری
- همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- مشارکت در تنظیم و اولویت بندی بودجه فعالیّت های مرتبط پرستاری با حضور فعال در کارگروه توزیع درآمد اختصاصی ریاست دانشگاه
- تعیین خط مشی ها و ارائه راهکار مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود در ارائه خدمات پرستاری در سطح دانشگاه
- نظارت در خصوص تعیین، ابلاغ و اجرای شرح وظایف کارکنان، شرایط احراز، حدود انتظارات و عوامل عملکردی رده های مختلف شغلی پرستاری در تمامی واحدهای مرتبط پرستاری در سطح دانشگاه
- نظارت بر حسن اجرای قانون بهره وری کادر پرستاری و مامائی
- نظارت و پایش عملکرد کادر پرستاری بر اساس شرح وظایف ابلاغی
- نظارت بر ارزشیابی و ارتقاء شغلی کارکنان پرستاری/ پرستاری مامائی با تأکید بر اصول بهره وری و رضایتمندی کارکنان و خط مشی های دانشگاه و قوانین کشوری
- نظارت بر آموزش، اجرا و پایش برنامه شاخص های ملی کیفیت مراقبت های پرستاری در بالین در سطح دانشگاه
مسئولیت ها:
- اجرای دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و دانشگاه
- مدیریت منابع انسانی کادر پرستاری در سطح دانشگاه
- مدیریت ارائه خدمات مراقبت پرستاری در سطح مراکز تابعه دانشگاه
- اطمینان از انطباق عملکردهای مراقبتی کادر پرستاری در مراکز تابعه با استانداردهای مراقبتی و رویکرد مبتنی بر شواهد با تأکید بر حفظ حریم، رعایت حقوق و تأمین ایمنی مددجویان
- پاسخگویی در خصوص اجرای اعتباربخشی محورهای عملکردی پرستاری در سطح دانشگاه
- مدیریت آموزش حین خدمت کادر پرستاری
- مدیریت آموزش سلامت به مددجویان در مراکز تابعه
- رسیدگی به مطالبات و درخواست های پرسنلی (اداری، حقوقی و مالی) کادر پرستاری
- مشارکت، پیگیری و اجرای مراسم مختلف نظیر هفته سلامت، روز پرستار، انتخابات صنفی
- مشارکت در تدوین برنامه مدیریت بحران دانشگاه
- مشارکت در برنامه های ارزیابی بیمارستان های تحت پوشش نظیر اعتباربخشی
اختیارات:
- مشارکت فعّال در انتخاب مدیران ارشد پرستاری مراکز تابعه دولتی
- تصمیم گیری در خصوص مسیر ارتقاء شغلی، تغییر سمت، نقل و انتقالات و تغییر وضعیت استخدامی کارکنان پرستاری در مراکز تابعه دولتی
- تصمیم گیری در خصوص تشویق و تنبیه کارکنان پرستاری
- تعیین سهمیه نیروی انسانی کادر پرستاری (استخدام، طرح نیروی انسانی، قراردادی)
- مشارکت فعال و ارائه پیشنهاد در کمیته های مرتبط پرستاری در دانشگاه و وزارت متبوع
- مشارکت فعال در خصوص تعیین تخلفات اداری و فنی کارکنان پرستاری در کمیته های مرتبط دانشگاهی و حرفه ای
- مشارکت فعال در تعیین میزان بودجه مورد نیاز برنامه های مدیریت پرستاری دانشگاه
- تصمیم گیری در خصوص آموزش کادر پرستاری
کارشناس پرستاری:معصومه حکیمیان
شرح وظایف کارشناس دفتر پرستاری:
- مشارکت دراجرای برنامه های صدور پروانه صلاحیت حرفه ای گروه پرستاری
-ا طلاع رسانی تاریخ آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری به بیمارستان های تحت پوشش
- جمع آوری مدارک پذیرفته شدگان و ثبت در سامانه صدور پروانه صلاحیت حرفه ای
- پیگیری و نظارت بر انجام برنامه عملیاتی حوزه پرستاری
- ایجاد و پایش برنامه عملیاتی آموزش کادر پرستاری در راستای ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری
- تعیین نیازهای آموزشی به تفکیک بخش و رده های سازمانی کادر پرستاری به منظور اجرای برنامه های آموزشی
- اخذ مجوز اجرای برنامه آموزشی پیش بینی شده در تقویم آموزشی کادر پرستاری
- برنامه ریزی و همکاری در برگزاری برنامه های آموزشی مورد نیاز مدیران، سوپروایزرها و سرپرستاران و سایر کادر پرستاری در راستای ارتقاء کیفیت مراقبت های پرستاری به مدد جویان
- برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد سوپروایزرهای آموزشی بیمارستان جهت بررسی سطح علمی و عملی کادر پرستاری بیمارستان ها
- انجام بازدیدهای نظارتی در بیمارستان ها و بخش های بستری
- تدوین و تنظیم تقویم برنامه نظارتی ماهیانه و هماهنگی امور مربوط به همکاران در بازدیدهای مدیران بیمارستان ها بخش های بستری
- همکاری در بازدید از مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری درمنزل
- همکاری در بازدیدهای تیم های نظارتی در مدیریت پرستاری دانشکده و تکمیل چک لیست های مربوطه و ارائه گزارش
- نظارت بر برنامه ریزی های آموزشی پرستاری کلیه مراکز درمانی تحت پوشش دانشکده
- تهیه برنامه عملیاتی جهت آموزش کادر پرستاری بیمارستان ها با اولویت تیم های اعزام، احیا و اورژانس
- همکاری و برنامه ریزی جهت آموزش کادر پرستاری معرفی شده از سایر مراکز
- برگزاری کارگاه، سمینار و همایش های پرستاری در راستای ارتقاء دانش و آگاهی کادر پرستاری و کاربرد شیوه های نوین مراقبتی از مددجویان
- ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزشی و استخراج شاخص های ارتقاء کیفیت
- بررسی و پایش و بازنگری چک لیست های ارزیابی خدمات پرستاری در بیمارستان ها بر اساس استاندارد اعتبار بخشی
- نظارت بر اجرای سنجه های اعتبار بخشی در زمینه فرایند عملکرد پرستاری و فرایند آموزشی در بیمارستان های تابعه
- پیگیری در زمینه نامه های ارجاعی در کارتابل تا حصول نتیجه و جوابدهی به موقع
- پیگیری امورات اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر طبق بخشنامه ها و قوانین و مقررات
- پیگیری دستورالعمل ها و بخش نامه های مربوط به امور حوزه کنترل عفونت
- پیگیری دستورالعمل ها و بخش نامه های مربوط به امور حوزه ایمنی بیمار
کارشناس پرستاری:سمیه رفعتی
شرح وظایف کارشناس دفتر پرستاری :
- ایجاد و پایش برنامه عملیاتی آموزش به بیمار و خانواده
- پیگیری در جهت استقرار نظام جامع آموزش سلامت مددجو و خانواده
- پایش و نظارت بر اجرای استاندارد فرآیند آموزش به بیمار در سه مرحله (بدوورود،حین بستری،زمان ترخیص)
- گردآوری و تجزیه و تحلیل شاخص های آموزش به بیمار مراکز درمانی و پایش فصلی آموزش به بیمار در بیمارستان ها
- بازبینی،بروزرسانی و همسان سازی چک لیست های نظارت و پایش فرآیند آموزش به بی
- ارتقاء اثر بخشی آموزش به بیمار و خانواده در فرآیند ترخیص (ترخیص ایمن)
- برگزاری کارگاههای توانمندسازی سوپروایزرهای آموزش سلامت مراکز درمانی از طریق واحد آموزش اداره پرستاری
- برنامه ریزی،اجرا و پایش برنامه های مناسبت های ملی سلامت(هفته سلامت،سرطان،فشارخون،دیابت،هفته
سلامت ملی بانوان و مردان)
- همکاری در بررسی و بازنگری چک لیست های ارزیابی خدمات پرستاری
- همکاری در بازدید از مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل
- همکاری در بازدیدهای تیم نظارتی مدیریت پرستاری و تکمیل چک لیست های مربوط به ارائه گزارش
- پیگیری در زمینه برنامه های ارجاع شده در کارتابل تا حصول نتیجه و جواب دهی به موقع
- انجام امور مربوط به شاخص های ملی پرستاری
- پیگیری اجرای دستورالعمل ها و امور مربوط به برنامه مراقبتی حمایتی و تسکینی در بیماران مبتلا به سرطان
- مشارکت فعال در پیشگیری و ارتقاء سلامت و کنترل بیماری های غیرواگیردار و برنامه های ملی سلام
- پایش مستمر واحدهای آموزش بیمار و ارتقاء سلامت مراکز درمانی و بررسی نتایج عملکردی در حیطه آموزش بیمار و خانواده
- بررسی و نظارت بر امور کارشناسان پرستاری رابط زخم در مراکز و نظارت و بازدید مراقبت زخم از بخش
های درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشکده
-نظارت و پایش داشبورد معاونت پرستاری سامانه پایش داده های مراقبت درمانی
- جمع آوری و آنایز آمار دموگرافیک کادر پرستاری بیمارستان های دولتی،خصوصی و پیگیری داده های مربوطه در سامانه پایش داده های مراقبت درمانی و صحت سنجی آنها
- پیگیری امورات اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر طبق بخشنامه ها و قوانین وزارت
کارشناس پرستاری:زهرا کشاورز
شرح وظایف کارشناس دفتر پرستاری :
-مستندسازی آمار تخت و نیروی کادر پرستاری جهت طرح در جلسات و کمیته های مرتبط
-برآورد نیروی مورد نیاز بیمارستانها براساس استانداردهای موجود کشوری و WHO و مقایسه با استانداردهای مطلوب
-برآورد تعداد کادر پرستاری ( پرستار – کارشناس اتاق عمل – کارشناس بیهوشی ) مورد نیاز از طریق طرح
-نظارت مستمر بر برنامه های پرستاری ( آذرخش ) و ارزیابی و نظارت بر چیدمان نیروی انسانی در واحدهای تحت پوشش
-همکاری در معرفی دانشجویان گروه پرستاری به عنوان کار دانشجویی به واحدهای زیرمجموعه
-اعلام نظر درخصوص قوانین و مقررات کادر پرستاری اعم از بهره مندی از مزایای قانون ارتقاء بهره وری – تغییر عنوان – اعمال مدرک تحصیلی – ارتقاء سمت – مرخصی بدون حقوق – خدمت نیمه وقت – متقاضیان بازنشستگی و نظارت بر حسن اجرای بخشنامه ها و سیاستهای ابلاغی از وزارت متبوع
-پیگیری و برگزاری مراسم های مختلف نظیر روز پرستار – انتخابات نظام پرستاری
-پیگیری امور مربوط به تشویق و تقدیر از کادر پرستاری
-ارزیابی و جمع بندی سالانه کادر پرستاری جهت انتخاب پرستار نمونه دانشگاه و کشوری با تعامل با سایر کارشناسان دفتر پرستاری و مدیران پرستاری بیمارستانها
-رابط سازمان نظام پرستاری با اداره پرستاری دانشکده
- انجام امور مربوط به واحدهای home care
-همکاری در بازدید از مراکز مشاوره ارائه خدمات پرستاری در منزل
-همکاری در بازدیدهای نظارتی مدیریت پرستاری دانشکده و تکمیل چک لیستهای مربوطه و ارائه گزارش
-همکاری در بازبینی و بررسی و ایجاد بازنگری چک لیستهای ارزیابی خدمات پرستاری
-تنظیم برنامه عملیاتی بحران مدیریت پرستاری دانشکده و ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه پرستاران داوطلب در زمان بحران با همکاری نظام پرستاری
-نظارت و کنترل بر استقرار مدیریت بحران در گروه پرستاری به منظور حفظ آمادگی و پاسخ مناسب در زمان بحران
-پیگیری در زمینه نامه های ارجاع شده در کارتابل تا حصول نتیجه و جواب دهی به موقع
-بررسی درخواست نیروهای انتقالی و مامور در حوزه پرستاری
-رسیدگی به شکایات فنی و اداری کادر پرستاری
-همکاری با معاونت توسعه در خصوص تنظیم ضوابط و مقررات بکارگیری کادر پرستاری از طریق واگذاری به بخش غیردولتی ( شرکتی ) و نظارت بر گواهی کارکرد و پرداختی نیروهای شرکتی
-پیگیری امورات اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر طبق بخشنامه ها و قوانین وزارت