جمعه 14 اذر 1404

مدیر پرستاری:عیسی نژاد منساری

 

شرح وظایف مدیر پرستاری دانشکده:

 

حیطه سیاستگذاری

  • سیاستگذاری امور پرستاری در راستای سیاست های کلان وزارت متبوع و اهداف دانشگاه
  • سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه های پرستاری گسترش بهداشت جامعه (مانند مراکز ارائه مراقبت پرستاری در منزل و نظایر آن)
  • سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای برنامه های پرستاری سالمندی
  • سیاستگذاری، اجرا و نظارت بر برنامه صدور پروانه صلاحیّت حرفه ای پرستاری

حیطه نیروی انسانی

  • برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی پرستاری در سطح دانشگاه و اتخاذ سیاست های مناسب در تأمین، توزیع، برآورد، نگهداشت و توانمندسازی نیروی انسانی پرستاری در قالب طرح لایحه پرستاری، استخدام، قرارداد و نظایر آن
  • مدیریت نقل و انتقالات و بازنشستگی نیروی انسانی کادر پرستاری بر اساس قوانین کشوری و دستورالعمل های موجود دانشگاه

حیطه هدایت و رهبری

  • تعیین اهداف، استراتژی ها، برنامه های عملیاتی، تدوین و بازنگری فرآیندهای مدیریت پرستاری در حوزه ریاست دانشگاه
  • تعیین خط مشی و ارائه راهکار جهت تحقق اهداف کلان مدیریت پرستاری در حوزه ریاست دانشگاه
  • تشکیل، هدایت و رهبری گروه های کارشناسی بر اساس وظایف و مأموریت های محوله در مدیریت پرستاری دانشگاه
  • هدایت، رهبری و توانمندسازی مدیران پایه (سرپرستاران)، میانی (سوپروایزران) و ارشد پرستاری (مدیران خدمات پرستاری بیمارستان) در امور مربوطه
  • برنامه ریزی و نظارت جهت ارتقاء کیفی و استاندارد سازی مستمر شاخص های ساختاری، فرآیندی و برآیندی خدمات پرستاری در سه سطح پیشگیری، مراقبت و بازتوانی در مراکز تابعه با تأکید بر رعایت حقوق، تأمین ایمنی و حفظ حریم مددجویان
  • برنامه ریزی و نظارت بر ارائه خدمات پرستاری مراکز درمانی تابعه
  • برنامه ریزی، هدایت و رهبری فعالیّت های آموزش و توانمندسازی کادر پرستاری
  • برنامه ریزی و نظارت در خصوص اجرا و استقرار برنامه آموزش همگانی و بیماران (آموزش سلامت به مددجویان) در مراکز تابعه
  • همکاری در ارزیابی محورهای عملکردی پرستاری واحدها و رتبه بندی بیمارستان های تابعه دانشگاه بر اساس شاخص های اعتباربخشی ملی
  • برنامه ریزی، پیشنهاد، ارائه راهکار و اتخاذ تدابیر اجرایی جهت تأمین نیازهای رفاهی و انگیزشی شغلی کارکنان پرستاری و رسیدگی به شکایات حرفه ای و اداری کارکنان
  • همکاری در بازنگری و اجرای ضوابط، مقررات و آیین نامه های حرفه ای کادر پرستاری
  • برنامه ریزی، اجرا و پایش دستورالعمل ها و بسته های مراقبتی ابلاغی وزارت متبوع مانند مراقبت موردی، مراقبت در منزل، صلاحیّت حرفه ای، شرح وظایف کادر پرستاری
  • برنامه ریزی و نظارت در خصوص اجرا و بکارگیری نتایج پژوهش های کاربردی در حیطه پرستاری و تقویت رویکرد مبتنی بر شواهد در ارائه خدمات پرستاری
  • همکاری متقابل با دانشکده پرستاری و مامائی در آموزش دانشجویان پرستاری و کادر پرستاری
  • همکاری متقابل با انجمن های صنفی و علمی پرستاری
  • همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • مشارکت در تنظیم و اولویت بندی بودجه فعالیّت های مرتبط پرستاری با حضور فعال در کارگروه توزیع درآمد اختصاصی ریاست دانشگاه
  • تعیین خط مشی ها و ارائه راهکار مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود در ارائه خدمات پرستاری در سطح دانشگاه
  • نظارت در خصوص تعیین، ابلاغ و اجرای شرح وظایف کارکنان، شرایط احراز، حدود انتظارات و عوامل عملکردی رده های مختلف شغلی پرستاری در تمامی واحدهای مرتبط پرستاری در سطح دانشگاه
  • نظارت بر حسن اجرای قانون بهره وری کادر پرستاری و مامائی
  • نظارت و پایش عملکرد کادر پرستاری بر اساس شرح وظایف ابلاغی
  • نظارت بر ارزشیابی و ارتقاء شغلی کارکنان پرستاری/ پرستاری مامائی با تأکید بر اصول بهره وری و رضایتمندی کارکنان و خط مشی های دانشگاه و قوانین کشوری
  • نظارت بر آموزش، اجرا و پایش برنامه شاخص های ملی کیفیت مراقبت های پرستاری در بالین در سطح دانشگاه

مسئولیت ها:

  • اجرای دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و دانشگاه
  • مدیریت منابع انسانی کادر پرستاری در سطح دانشگاه
  • مدیریت ارائه خدمات مراقبت پرستاری در سطح مراکز تابعه دانشگاه
  • اطمینان از انطباق عملکردهای مراقبتی کادر پرستاری در مراکز تابعه با استانداردهای مراقبتی و رویکرد مبتنی بر شواهد با تأکید بر حفظ حریم، رعایت حقوق و تأمین ایمنی مددجویان
  • پاسخگویی در خصوص اجرای اعتباربخشی محورهای عملکردی پرستاری در سطح دانشگاه
  • مدیریت آموزش حین خدمت کادر پرستاری
  • مدیریت آموزش سلامت به مددجویان در مراکز تابعه
  • رسیدگی به مطالبات و درخواست های پرسنلی (اداری، حقوقی و مالی) کادر پرستاری
  • مشارکت، پیگیری و اجرای مراسم مختلف نظیر هفته سلامت، روز پرستار، انتخابات صنفی
  • مشارکت در تدوین برنامه مدیریت بحران دانشگاه
  • مشارکت در برنامه های ارزیابی بیمارستان های تحت پوشش نظیر اعتباربخشی

اختیارات:

  • مشارکت فعّال در انتخاب مدیران ارشد پرستاری مراکز تابعه دولتی
  • تصمیم گیری در خصوص مسیر ارتقاء شغلی، تغییر سمت، نقل و انتقالات و تغییر وضعیت استخدامی کارکنان پرستاری در مراکز تابعه دولتی
  • تصمیم گیری در خصوص تشویق و تنبیه کارکنان پرستاری
  • تعیین سهمیه نیروی انسانی کادر پرستاری (استخدام، طرح نیروی انسانی، قراردادی)
  • مشارکت فعال و ارائه پیشنهاد در کمیته های مرتبط پرستاری در دانشگاه و وزارت متبوع
  • مشارکت فعال در خصوص تعیین تخلفات اداری و فنی کارکنان پرستاری در کمیته های مرتبط دانشگاهی و حرفه ای
  • مشارکت فعال در تعیین میزان بودجه مورد نیاز برنامه های مدیریت پرستاری دانشگاه
  • تصمیم گیری در خصوص آموزش کادر پرستاری

 

 

کارشناس پرستاری:معصومه حکیمیان

 

شرح وظایف کارشناس دفتر پرستاری:

 

- مشارکت دراجرای  برنامه های صدور پروانه صلاحیت حرفه ای گروه پرستاری

-ا طلاع رسانی تاریخ آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری به بیمارستان های تحت پوشش

- جمع آوری مدارک پذیرفته شدگان و ثبت  در سامانه صدور پروانه صلاحیت حرفه ای

- پیگیری و نظارت بر انجام برنامه عملیاتی حوزه پرستاری

- ایجاد و پایش برنامه عملیاتی آموزش کادر پرستاری در راستای ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری

-  تعیین نیازهای آموزشی به تفکیک بخش و رده های سازمانی کادر پرستاری به منظور اجرای برنامه های آموزشی

- اخذ مجوز اجرای برنامه آموزشی پیش بینی شده در تقویم آموزشی کادر پرستاری

- برنامه ریزی و همکاری در برگزاری برنامه های آموزشی مورد نیاز مدیران، سوپروایزرها و سرپرستاران و سایر کادر پرستاری در راستای ارتقاء کیفیت مراقبت های پرستاری به مدد جویان

- برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد سوپروایزرهای آموزشی بیمارستان جهت بررسی سطح علمی و عملی کادر پرستاری بیمارستان ها

- انجام بازدیدهای نظارتی در بیمارستان ها و بخش های بستری

- تدوین و تنظیم تقویم برنامه نظارتی ماهیانه و هماهنگی امور مربوط به همکاران در بازدیدهای مدیران بیمارستان ها بخش های بستری

- همکاری در بازدید از مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری درمنزل

- همکاری در بازدیدهای تیم های نظارتی در مدیریت پرستاری دانشکده و تکمیل چک لیست های مربوطه و ارائه گزارش

- نظارت بر برنامه ریزی های آموزشی پرستاری کلیه مراکز درمانی تحت پوشش دانشکده

- تهیه برنامه عملیاتی جهت آموزش کادر پرستاری بیمارستان ها با اولویت تیم های اعزام، احیا و اورژانس

- همکاری و برنامه ریزی جهت آموزش کادر پرستاری معرفی شده از سایر مراکز

- برگزاری کارگاه، سمینار و همایش های پرستاری در راستای ارتقاء دانش و آگاهی کادر پرستاری و کاربرد شیوه های نوین مراقبتی از مددجویان

- ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزشی و استخراج شاخص های ارتقاء کیفیت

- بررسی و پایش و بازنگری چک لیست های ارزیابی خدمات پرستاری در بیمارستان ها بر اساس استاندارد اعتبار بخشی

- نظارت بر اجرای سنجه های اعتبار بخشی در زمینه فرایند عملکرد پرستاری و فرایند آموزشی در بیمارستان های تابعه 

- پیگیری در زمینه نامه های ارجاعی در کارتابل تا حصول نتیجه و جوابدهی به موقع

- پیگیری امورات اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر طبق بخشنامه ها و قوانین و مقررات

- پیگیری دستورالعمل ها و بخش نامه های مربوط به امور حوزه کنترل عفونت

- پیگیری دستورالعمل ها و بخش نامه های مربوط به امور حوزه ایمنی بیمار

 

 

کارشناس پرستاری:سمیه رفعتی

 

شرح وظایف کارشناس دفتر پرستاری :

 

- ایجاد و پایش برنامه عملیاتی آموزش به بیمار و خانواده

- پیگیری در جهت استقرار نظام جامع آموزش سلامت مددجو و خانواده

- پایش و نظارت بر اجرای استاندارد فرآیند آموزش به بیمار در سه مرحله (بدوورود،حین بستری،زمان ترخیص)

- گردآوری و تجزیه و تحلیل شاخص های آموزش به بیمار مراکز درمانی و پایش فصلی آموزش به بیمار در بیمارستان ها

- بازبینی،بروزرسانی و همسان سازی چک لیست های نظارت و پایش فرآیند آموزش به بی

- ارتقاء اثر بخشی آموزش به بیمار و خانواده در فرآیند ترخیص (ترخیص ایمن)

- برگزاری کارگاههای توانمندسازی سوپروایزرهای آموزش سلامت مراکز درمانی از طریق واحد آموزش اداره پرستاری

- برنامه ریزی،اجرا و پایش برنامه های مناسبت های ملی سلامت(هفته سلامت،سرطان،فشارخون،دیابت،هفته

سلامت ملی بانوان و مردان)

- همکاری در بررسی و بازنگری چک لیست های ارزیابی خدمات پرستاری

- همکاری در بازدید از مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل

- همکاری در بازدیدهای تیم نظارتی مدیریت پرستاری و تکمیل چک لیست های مربوط به ارائه گزارش

- پیگیری در زمینه برنامه های ارجاع شده در کارتابل تا حصول نتیجه و جواب دهی به موقع

- انجام امور مربوط به شاخص های ملی پرستاری

- پیگیری اجرای دستورالعمل ها و امور مربوط به برنامه مراقبتی حمایتی و تسکینی در بیماران مبتلا به سرطان

- مشارکت فعال در پیشگیری و ارتقاء سلامت و کنترل بیماری های غیرواگیردار و برنامه های ملی سلام

- پایش مستمر واحدهای آموزش بیمار و ارتقاء سلامت مراکز درمانی و بررسی نتایج عملکردی در حیطه آموزش بیمار و خانواده

- بررسی و نظارت بر امور کارشناسان پرستاری رابط زخم در مراکز و نظارت و بازدید مراقبت زخم از بخش

های درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشکده

-نظارت و پایش داشبورد معاونت پرستاری سامانه پایش داده های مراقبت درمانی

- جمع آوری و آنایز آمار دموگرافیک کادر پرستاری بیمارستان های دولتی،خصوصی و پیگیری داده های مربوطه در سامانه پایش داده های مراقبت درمانی و صحت سنجی آنها

- پیگیری امورات اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر طبق بخشنامه ها و قوانین وزارت

 

 

کارشناس پرستاری:زهرا کشاورز

 

شرح وظایف کارشناس دفتر پرستاری :

 

    -مستندسازی آمار تخت و نیروی کادر پرستاری جهت طرح در جلسات و کمیته های مرتبط

    -برآورد نیروی مورد نیاز بیمارستانها براساس استانداردهای موجود کشوری و WHO  و مقایسه با استانداردهای مطلوب

    -برآورد تعداد کادر پرستاری ( پرستار – کارشناس اتاق عمل – کارشناس بیهوشی ) مورد نیاز از طریق طرح

    -نظارت مستمر بر برنامه های پرستاری ( آذرخش ) و ارزیابی و نظارت بر چیدمان نیروی انسانی در واحدهای تحت پوشش

    -همکاری در معرفی دانشجویان گروه پرستاری به عنوان کار دانشجویی به واحدهای زیرمجموعه

    -اعلام نظر درخصوص قوانین و مقررات کادر پرستاری اعم از بهره مندی از مزایای قانون ارتقاء بهره وری – تغییر عنوان – اعمال مدرک تحصیلی – ارتقاء سمت – مرخصی بدون حقوق – خدمت نیمه وقت – متقاضیان بازنشستگی و نظارت بر حسن اجرای بخشنامه ها و سیاستهای ابلاغی از وزارت متبوع

    -پیگیری و برگزاری مراسم های مختلف نظیر روز پرستار – انتخابات نظام پرستاری

    -پیگیری امور مربوط به تشویق و تقدیر از کادر پرستاری

    -ارزیابی و جمع بندی سالانه کادر پرستاری جهت انتخاب پرستار نمونه دانشگاه و کشوری با تعامل با سایر کارشناسان دفتر پرستاری و مدیران پرستاری بیمارستانها

    -رابط سازمان نظام پرستاری با اداره پرستاری دانشکده

   - انجام امور مربوط به واحدهای home care

    -همکاری در بازدید از مراکز مشاوره ارائه خدمات پرستاری در منزل

    -همکاری در بازدیدهای نظارتی مدیریت پرستاری دانشکده و تکمیل چک لیستهای مربوطه و ارائه گزارش

    -همکاری در بازبینی و بررسی و ایجاد بازنگری چک لیستهای ارزیابی خدمات پرستاری

    -تنظیم برنامه عملیاتی بحران مدیریت پرستاری دانشکده و ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه پرستاران داوطلب در زمان بحران با همکاری نظام پرستاری

    -نظارت و کنترل بر استقرار مدیریت بحران در گروه پرستاری به منظور حفظ آمادگی و پاسخ مناسب در زمان بحران

    -پیگیری در زمینه نامه های ارجاع شده در کارتابل تا حصول نتیجه و جواب دهی به موقع

    -بررسی درخواست نیروهای انتقالی و مامور در حوزه پرستاری

    -رسیدگی به شکایات فنی و اداری کادر پرستاری

    -همکاری با معاونت توسعه در خصوص تنظیم ضوابط و مقررات بکارگیری کادر پرستاری از طریق واگذاری به بخش غیردولتی ( شرکتی ) و نظارت بر گواهی کارکرد و پرداختی نیروهای شرکتی

    -پیگیری امورات اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر طبق بخشنامه ها و قوانین وزارت

انتخاب حالت کور رنگی
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود
آ+
آ
آ-